tisdag, mars 11, 2008

Schlagerfestivalen andra chansen

Seriöst, jag fattar inte!
Jag tittade på spektaklet nu i helgen, andra chansen från Kiruna...
Liksom, vilka låtar är det egentligen som svennebananerna röstar fram... på riktigt, tycker folk att vi ska skicka en hes harklande kåkfarare som sjunger om hur illa det var när man brände folk, eller en totalt menlös Sibel, nu hörde jag inte riktigt vad hon sjöng tyvärr. Att jag inte hörde berodde på att jag först trodde att det var en stillbild på henne iom att hon inte rörde en fena under hela låten, plus att jag belv som hypnotiserad av hennes helt brutala ögonbryn, man kunde tro att det var en sådan där svart remsa de lägger över ögonen på personer som det inte är meningen att man ska känna igen på TV och foto....
Det Enda som var bra var, eller sorry det var faktiskt två saker som var bra... det första var Luuk, han var lika bra som vanligt (om han hade skrotat några av sina bonniga vitsar om Kiruna hade det iofs varit än bättre) men det som var absolut i särklass bäst var att varken hon Noon (eller vad hon heter, jag men ar ivf hon tjejjen som står och är lite plump och sexistisk mot artisterna när de sjungit klart) eller Björn faxing Gustafsson var där... seriöst!! varför tycker alla svennebananer i vårt avlånga land att han är så jävla bra och go... allt jag sett honom göra har jag redan sett eller så känns det gammalt redan när det lämnar hans läppar... Han är typ Revysverige personifierad, varken mer eller mindre. Galet är vad det är.
Eller så är jag bara svartsjuk...

3 kommentarer:

Purre sa...

Ey, en släng av Sydows syndrom eller? ;-)

Anonym sa...

Skönt att höra att det inte bara är jag som tycker att Sibel ska investera i en stor pincett!

Cat sa...

Göran Ewerdal, filmrecensent bla, sa nyss "om jag vore tvungen skulle jag betala för att slippa se Medodifestivalen - det är degenererande."
Ett ord i rättan tid!