torsdag, mars 27, 2008

Bojkott av kina-os?

Suck... tittar på morgon-tv som vanligt...
Förbundskaptenen för damhockeylaget svarar på frågan om hur de ställer sig till en ev bojkott av Kina OS... då drar han till med en väl inrepeterad replik, jag skulle tippa att han legat vaken i natt och rabblat den... "Vi är medlemmar i svenska hockeyförbundet (so??) och så länge som inte UD säger att man inte bör åka så åker vi..."... suck.. Kan han inte säga som han tycker istället, "Jag skiter väl i Tibet och mänskliga rättigheter, jag vill spela hockey". Jag skulle helre köpa det faktiskt... Vafan skylla på att _Någon annan får bestämma åt mig_...
Han följer sen upp med "Det finns oroshärdar över hela jorden..." Och!!! Det är som att säga "Näe... det är stökigt i hela huset, jag är ingen ide att städa i köket" eller "äh, jag är rätt skitig över hela kroppen jag kan lika gärna strunta i att torka mig i röven också"...

2 kommentarer:

Maria sa...

Tänk vad lika "hemma med barn-livet" kan vara. Mamma IT-Konsulten sitter också och tittar på morgontv just nu och tänker samma sak!

Lustigt.

Unknown sa...

Den riktigt intressant frågan i sammanhanget är väl vad hockey har med ett sommar-OS att göra. Tycker iaf jag...