torsdag, mars 20, 2008

SchlagerBjörn

Here we go again...
Att inte gilla björn är tydligen så politiskt inkorrekt som man kan vara i dagens sverige, folk tittar på mig med blickar som tyder på att de tycker att jag är dum i hela djävla huvudet... mycket festligt...

-"Men han är ju jättegullig!"...
-"öh.. ja... det må vara hänt men nu är det ju komiker han är och inte hund på en hundutställning"

Jag tror att hans korståg kommer avta helt utan min hjälp så jag har bestämt mig för att ivf tillfällig t lämna ämnet, men först:
Schlagerfinalen... seriöst!!! Nu har tom Björn börjat ta gammalt material av sig själv! Han läste ju en dikt, kanske inte samma men ivf med samma komiska poäng i typ första deltävlingen, kom igen!!
A jo men han sjöng också... näe... han mimade till ett par låten... ett tag kändes det som om man kommit in på roligatimmen för min gamla sjätteklass... det enda som inte stämde var att han borde haft ett hopprep och mimat in i... i dont faxin get it.. (och förresten så mimade han ju även tidigare i en tävling, fetto)

Trevlig Påsk osv..

(K har hög feber och kräks)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jisses, förstår inte vad som är den stora saken med Björn? Såg lite från Melodifestivalen och han var inte det minsta rolig. Folk har helt enkelt inte vett att förstå storheter som Eddie Izzard ;)

Maria sa...

Underbart att se att någon nämner Eddie Izzard! Måhända tycker jag att Björn Gustafsson är både hundvalps-gullig och rolig, men Eddie Izzard is the king!

Tycker också att det är roligt att Björn Gustafsson får en så stor plats i din pappa-blogg, och K med feber som kräks får en liten parentes i slutet. :-D

p1r sa...

hehe
Jo men det var bara för att vasa att tom K tycker att han är så usel så att hon kräks på alltihopa...

Anonym sa...

Håller med. Tillbringade hela påsken med att spy galla över björn. Alltså, ok, killen hade några lyckade grejor i parlamentet och visst har han charm, men annars är han det främsta exemplet på dagens komik; en feg komik vars enda humoristiska poäng är att allting är taffligt och dåligt. En anti-humor som inte försöker dra skämt ett varv till. Ett typiskt scenario var när björn spelade tv-kock i det usla morgonsoffan. Enda poängen var att han hade gjort usel mat: mackor. sedan var sketchen slut. Tafflig kärlekssång, tafflig dans, tafflig kock. Trist säger jag.