torsdag, mars 06, 2008

Ebbas stil


Jag har lånat hem och läser just nu ovanstående litterära allster...
Vafan, varför då! undrar ni kanske, men jo sähär: En av mina fem(5) idoler är Magnus Bettner, Magnus för ju som de flesta vet ett heligt krig mot just Ebba, som den teknolog jag är så måste jag naturligtvis granska mina källor... därav lånet av boken. Det bästa skulle naturligtvis vara om jag kunde få träffa och hänga lite med Ebba men det tror jag ärligt talat inte att hon ställer upp på... hmmm men jag ska prova att maila henne så får vi se.

Boken är skitbra, men kanske inte på det sätt som ebba tänkt sig, den innehåller helt enkelt en hel hoper väldigt festliga citat. Ett av de bästa är "Din jeansrumpa avslöjar vem du är"... Min jeansrumpa är just nu smyckad med en stor vällingfläck efter att lite oförsiktigt satt mig i en fotölj som K just utsmyckat mha nappflaskan. hmm på sätt och vis har hon nog rätt dårå vår kära Ebba, min jeansrumpa avslöjar mig som antingen A: Uteliggare/Bum eller B:Pappaledig (iofs så finns det andra tecken att tyda som visar på det och som ev är mer uppenbara än att spana in min röv, men ändå)

Imorgon kommer ett nytt odödligt citat :)

1 kommentar:

Maria sa...

Du skulle ha hängt med oss på von Sydows släktträff så hade du kunnat hängt lite med henne.

Hon sa dock inte så mycket till mig mer än att hon kommenterade våra barns kläder: "Det där är inte äkta kimonos. Det är Yukatas"

:-S

Och jag som var så stolt över deras fina plagg från Japan.