tisdag, januari 15, 2008

Uppdragsblogg: Mitt förhållande till krukväxter

Vissa personer har uttryckt en stilla önskan att min blogg skall innehålla lite mer om "Mig". Fine, ok. För att komma dithän har vi nu bestämt att ge varandra dagens topic.
Idag har jag fått: Mitt förhållande till krukväxter.

Lätt, det är en SAK, det måste jag ju kunna skriva något om...

Saken är den att jag är lite splittrad inför krukväxter, det är lite skumt att ta in en bit av naturen in i sitt hem, jag menar vi har ju skaffat oss viss distans till naturen och den påträngande grönskan av en anledning... Samtidigt så kan jag ju se tjusningen och det fina i att ha en liten levande växt på fönsterbrädan.

Vidare så är läget som så att vi för ett bra tag sen förärades med en Aloe av F's kompis... Aloe är lite festliga, de är nämligen krukväxternas kaniner, det blir bara fler och fler och fler... Detta är en rätt bra grej med krukväxter och nu denna krukväxt i synnerhet, het plötsligt så blir det en tävling att se hur många och hur mycket de kan växa.

Man skulle kunna sammanfatta läget som så¨att: Jag förhåller mig något skeptisk till växter men gillar sådana som det händer saker med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså det hänger i luften. Orkidéer! Kan det kanske vara något?