tisdag, november 22, 2011

Associationer...

Var på Disco för ett antal veckor sedan, då fick jag dansa till en låt som lät väldigt bekant men som liksom inte alls hade känslan av disco i sig, ivf inte för mig... ngt kändes knasigt. Den här låten skulle man inte vara fuller och dansa till, det skulle man verkligen inte...

Tyvärr är ju inte Discjocken inte den mest lättpratade på ett uteställe, så att för mig få veta vilken låt det var, visade sig ju vara som förbålt.

Efter att gått runt med den i huvudet ev och till ngn vecka så slöt jag mig till att den måste varit med i ngn film jag sett... och då inte med disco beat... men fortfarande var det stört omöjligt att komma på vilken film... en stillsam film, var det närmsta jag kunde komma.

anyway, hux flux så poppar den upp på spotify... ja inte filmen, och inte den stillsamma, men Discovarianten..



den här var det:



Nu var det bara att googla runt som en fjortis i bästa högpåMonster-anda.

landade i att AVICII lånat friskt av de här mer stillsamma musikerna:
Hoppa fram till 0:20.



som sen i sin tur var med i den smått underbara filmen: Mary & Max.



Vilket ju är en film som inte direkt sätter fart på dansebenen om man säger så...

se den.


EDIT!!!

Det kändes fortfarande inte rätt... jag kände att det var en Svensk film jag letade efter... och ta mig tusan, det är ju Smala Sussie!!!!



spola fram till 2:21, eller klicka HÄR

Inga kommentarer: